Do good things, and good things happen to you.

Egy törlesztés vége

2010/12/10. - írta: Horváth Oszkár

Azt hiszem, 2002-ben csakazértis alapon vettem meg magamnak az első laptopomat, valami horror összegért, egy részét készpénzre, egy részét pedig 1 éves áruhitelre. Jellemző, hogy a munkahelyemen fél évvel később megkérdezték, nem kéne-e egy laptop. Nem. Mondom kocsi. Na ott még nem tartunk. Akkor ezt megbeszéltük, tőletek nem is kell semmi.

Aztán 2003-ban elkezdtem vállalkozni, a laptopot nyilván kifizettem, és nem mellesleg bőven visszahozta az árát, jó és érdekes munkákkal. Ez volt az első kifizetett kölcsönöm.

Aztán 2004-ben - hiszen miért ne költsünk mi barom állatok -, úgy éreztem, mint minden normális lúzer wannabe vállalkozó, akinek van egy egyszemélyes Bt-je, hogy ideje vennem valami normális autót.

Hapcit azért hívják Hapcinak, mert HPC a rendszáma, előtte a HP Magyarország valamelyik középvezetője ült a volán mögött. Utána meg én. Kicsit megkopott már a régi fénye, ugyanakkor nem kicsit összenőttünk. 2008-ban majdnem eladtam, aztán addig alkudozott rá valami cseh faszkalap nemzetközi kereskedő angolul, amíg elzavartam. Túl sokat jelent nekem ez a kocsi:

  • egyrészt azt, hogy a jó munkáért cserébe kényelmet kapok
  • azt, hogy a kezdetek óta nem volt igazából olyan 1-2 hónap, amikor nagy baj lett volna
  • azt, hogy tudom mennyibe kerül amikor használom, és nem alámvágták
  • azt, hogy bár 8 éve fogalmam nincs, mennyit keresek, és elég rendszertelen a jövedelmem, mégis tudok állandó kiadást vállalni
  • emlékeztet havonta, hogy nem szerencsés vagyok, hanem dolgozom.
  • Mostantól pedig azt is jelenti, hogy nem volt rossz döntés megvenni.

MA KIFIZETTEM AZ UTOLSÓ RÉSZLETET.

És ez kurvajó. Mondom ezt azoknak, akik szintén fizetnek egy autót, és nem látják a végét, vagy bárkinek, aki nem látja a 20-25 éves lakástörlesztése végét.

Nyugi. Az is eljön. És annyi szép dolog történik az alatt az idő alatt, amíg kifizeted, hogy kár azt kívánni, bárcsak már túl lennél rajta.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://pozi.blog.hu/api/trackback/id/tr282506054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mama ottmarad 2010.12.10. 10:39:59

Gratulálok, remek érzés lehet. Csendben emlékezzünk meg a Forint elmúlt évekbeli ingadozásairól, hogy még jobban tudjunk örülni. És semmiképpen ne feledkezzünk meg a világ legtündéribb autószerelőjéről, aki segíti Hapcit ilyen jó karban tartani.

Ünnepejjmavelünk..ünnepejjjmavelünk...:)

Oszkárság · http://oszkarsag.blog.hu 2010.12.10. 11:17:50

Konkrétan az utóbbi 2 évben az eredeti törlesztő 170%-a volt, a legmagasabb 189% volt, de csak 1 hónapban.
süti beállítások módosítása